第三跑道或利收緊環保要求 學者倡禁航機層遞式下降

2014-08-08 AM730機管局提出興建機場第三條跑道,但計劃引來本港多個環保團體抨擊。有機械工程學者最新提出,當第三條跑道落成後,本港有條件進一步收緊對航機升降的環保要求,包括全面禁止飛機採用層遞式下降,減少降落時造成的噪音及碳排放。不過,有現職機師指,層遞式下降有其實際需要,質疑港機場無可能全面禁止。

理大機械工程學系副院長劉建德(圖)指,現時降落本港的飛機多採用「層遞式下降」,即由準備降落到完成降落期間,視乎機種約分3至4次降低飛行高度,「其實一落少少就聽到聲,愈低飛亦愈多二氧化碳,因為一低飛就多氧氣,落啲就多啲氧氣,(引擎)一燒氧氣咪(噴)多啲二氧化碳」。劉續指,第三條跑道落成後,本港有條件提升環保要求,強制飛機直接下降(continuous下降的辦法),「一入香港就咁做,珠三角冇呢種管制」。

不過,現職機師譚文豪認為,受制於航空交通及天氣因素,航班在實際操作上難以百分百,採取直接下降方式降落,「冇聽過繁忙嘅機場可以做到,依家兩條跑道都做唔到,多條跑道點做到……遇到天氣問題,我哋就要盤旋,逐層逐層咁落,點做到一次性下降?」他強調,直接下降是民航處對航機的建議,「倫敦希斯路機場都係咁要求,但根本做唔到,只係in理論(理論)嚟咋」。

外界一直質疑機場未用盡雙跑道設計容量,在港升降的飛機載客量亦偏少。機管局企業發展執行總監馮永業昨反駁,指本港航機平均載192.6人,為全球最多;大、小型機種使用比例約為6:3,排名僅次於東京。

沒有留言:

發佈留言